Wednesday, July 27, 2011

MBPJ Open Chess Championship 2011


Perpustakaan Komuniti Petaling Jaya, MBPJ

 Result: Open Category
 Champion: Sumant Subramaniam 
(National Player-SEA GAMES 2011)

Hew Kai Jun , Nurin Afifi  Adie Mazuwe (Best Girl U-18)

Nur Diyana Sakinah (UiTM), Sarika Subramaniam (Best Lady- Open)

From left: Haslindah Ruslan (MCF), Mohd Fadli Zakaria (Cerdik Catur Enterprise), Zainal Abidin Rahim (Pentadbiran  PKPJ MBPJ), Zam Zarina Razali ( Pemb. Perpustakaan)

-----------------------------------------------------------------------------------------
Catatan Peribadi:

Mendapat tempat Ke-5 di kejohanan Catur terbuka, membuka satu lembaran sejarah peribadi buat diri saya.  

Satu pembaharuan didalam pembangunan komuniti mengunakan Kejohanan Catur ataupun Bengkel Catur mula mendapat perhatian di Perpustakaan Daerah ataupun  Bandar. Diharapkan usaha ini dapat diteruskan, memandangkan pecatur memerlukan tempat latihan berterusan di setiap komuniti daerah masing-masing.  Jika di seluruh perpustakaan  daerah dan negeri dapat memainkan peranan untuk menyediakan kemudahan dan budget yang berpatutan untuk komuniti catur, saya rasa satu pembangunan Mega akan terhasil.

Memandangkan Perpustakaan adalah tempat yang bersesuaian, memandangkan prasana kemudahan adalah lengkap dan ini akan meningkatkan ahli perpustakaan dan Kempen Kerajaan untuk menanamkan minat membaca dikalangan remaja akan terhasil.


Semasa Tahun 1990an, saya akan tertunggu-tunggu pada tarikh Keputraan Sultan Selangor, kerana Perpustakaan Shah Alam sering mengadakan Kejohanan pada tarikh itu.  Juga di Perputakaan DBKL di dataran Merdeka juga sering mengadakan Bengkel dan kejohanan Catur. 


Diharapkan Persatuan Catur negeri / Syarikat @ Academi Catur  mengambil peluang ini untuk menambahkan ahli dan menghasilkan pemain yang berkualiti di daerah masing-masing.

VIP: En Halimey Abu Bakar (Ahli Majlis MBPJ).

More photo : Stonemaster Blog
Chess- Result - Open
---------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

LINDA RUSLAN

AGM Persatuan Catur Orang Kurang Upaya Malaysia (PCOKUM) ke -11 2022

   Persatuan Catur Orang Kurang Upaya Malaysia : PCOKUM FB: PCOKUM MESYUARAT AGUNG TAHUNAN KALI KE-11 Tempat: Dewan KL Braile Resources, Sen...

Popular Post